Sayfalar

22 Temmuz 2011 Cuma

63. Emmy Ödülleri Adayları ve Şansları (Komedi Kategorisi)


Bloga geri dönüşümü uzun bir Emmy Adayları inceleme yazısıyla kutluyorum dostlar. Buyrun gelin ! Geçen koskoca 1 yılda bakalım kimler neler yapmış ve yaptıkları dahilinde neler kazanabilecekler ? Öncelikle söyleyeyim geçen yıldan kalan bazı sorunlarım var Emmy ödülleri ile ilgili. Zira beni fazlasıyla hayal kırıklığına uğratan ödüller verildi, sinirden saçımı başımı yoldum. O yüzden arada bi ettiğim küfürleri mazur görün. 

Gelelim aday listesine şimdi. Ayrıca çok uzun olacak diye ikiye ayırdım postları. İlk olarak '' Komedi Kategorisi '' gelecek.




KOMEDİ DİZİLERİNDE EN İYİ ERKEK OYUNCU

Jim Parsons (The Big Bang Theory)
Louis C.K. (Louie)
Johnny Galecki (The Big Bang Theory)
Matt LeBlanc (Episodes)
Steve Carell (The Office)
Alec Baldwin (30 Rock)

Bu yıl süpriz bir konuğu var bu kategorinin. Friendsden sonra adını  başarılı bir yapımda duyuramayan Matt LeBlanc bu yılın süpriz adaylarından biri olarak karşımıza çıkmış. Kişisel olarak pek bi sevindim nedense bu duruma. Bir Joey olmasa da Matt LeBlanc i ekranda görmeyi özlemişim.

Diğer yandan adaylara bakarsak yıllardır yerlerini parsellemiş ve kimselere kaptırmayan Alec Baldwin ve Steve Carell kişilerini görüyoruz. Yaklaşık 5-6 sezondur süregelen şahane ve değişmeyen performansları sayesinde aday olup duruyorlar ödüle. Fakat artık bu duruma el konulması gerekiyor diyorum . Bu iki baba oyuncunun yeteri kadar ödüllendirildiklerini düşünüyorum. Eğer bana ' her sene veriliyorsa verilsin kardeşim adamlar iyi işte ' diyenler varsa oralarda onların önüne bir Jim Parsons gerçeğini koyarım, konuşamazlar tağam mı ? (Fog reyizden geliyor ''you motherfucker you cant talk to me like to twat face and if you do again i would bang you up twat face i am livin in england cmon let talk to me again you basterds i am little gangsta u know '' ) Evet Alec de Steve de bu sezon gene muhteşem işler çıkardılar fakat bir Jim Parsons gibi değillerdi bana kalırsa. The Big Bang Theory ile harikalar yarattı en gerzek dahimiz Sheldon Cooper. Kategorinin en parlak adayı kesinlikle. Geçen yıl hakkına kavuşmuştu ama bakalım 2 sene üst üste Emmycilerin takdiri ilahi (!) ödülünü alabilecek mi ?

Ayrıca bir süpriz daha olmuş ve The Big Bang Theory den Sheldonın kankası Leonard olarak Johnny Galecki de girmiş aday listesine. Ama iğreti durduğunu düşünüyorum ben. Kazanabileceğine de pek ihtimal vermiyorum. 1. adam gibi gözüksede hep Sheldon Cooper ın gölgesi altında kalacak kendisi.

Geçen  yıl yayın hayatına başlayan oldukça enteresan ve komik olduğunu düşündüğüm Louie dizisinin herşeyi Louis C.K. da var adaylar arasında. Stand-up ve sit-com un birleştirilmiş hali gibi dizimiz sanki. Bir kara mizah örneği. Özellikle Amerikaya ve toplumun bazı kesimlerine geçirdiği laflarla dikkat çekiyor. İyi olduğunu düşünsemde bu yıl ödülü alamaz. Belki önümüzdeki yıl.

Matt LeBlanc ise kendi kendini oynayarak aday oldu. Gönüllerin Joeysi Episodes adlı bir ShowTime dizisi ile dönüş yaptı ekranlara. İngiliz sosu katılmış bir LeBlanc dizisi ben sevdim açıkcası. Ama konu sevmek değil de ödül olunca mecburen cıks olmaz diyeceğim. Üzgünüm Matt işin çok zor bu adaylar karşısında.

Sonuç olarak favorim Jim Parsons. Her eve bir Sheldon, her yere bir Sheldonist gerek.

KOMEDİ DİZİLERİNDE EN İYİ KADIN OYUNCU

Laura Linney (The Big C)
Melissa McCarthy (Mike and Molly)
Edie Falco (Nurse Jackie)
Amy Poehler (Parks and Recreation)
Tina Fey (30 Rock)
Martha Plimpton (Raising Hope)

Ah işte en tuhaf, en sorunlu, en acayip kategoriye geldik. Yıllardır çözülemeyen bir sorun var ortada. Komedi oyuncusu olmayan fakat en komikler listesine giren ve pek çok zamanda kazanan oyuncular var bu kategoride. Özellikle Showtime kanalının yayınladığı, süresi yarım saat olan kara mizah (ki bence mizahdan ziyade dram var ortada) dizileri bu sorunun çıkmasına sebep oluyor. Dizi kategorilerini tam olarak belirliyemediklerinden yarım saat olan her yapıma komedi damgasını şak diye yapıştırıyorlar. Bi durun hele soluklanın agalar. Bu diziler çoğunlukla dram olup üzerine serpiştirilen bir kaç mizah öğesiyle bu kategoriye dahil oluyorlar. Diğer komik ama hakikaten komik olan oyuncuların hakkı yenip bi gariplik çıkıyor ortaya. Ki komik olmayan ama muhteşem olan diğer oyuncuların şaşkınları ve kısmi mağduriyetlikleri de cabası. En azından seneye bu duruma bir çözüm getirirler diye umuyorum.

Geçen yılın kazananı Edie Falco şak diye girmiş gene listeye başından. '' Ah be hemşire Jackie ömrümüzü aldın o tuhaf ve korkutucu karakterinle. Seni sevmemek ne mümkün, seni canlandıran oyuncu Edie Falco yu alkışlamamak ne mümkün. Ama olay komiklikse üzgünüm komik değilsin. '' diyerek anlatmak istiyorum sizlere düşüncelerimi. Beni anladınız diye umuyorum.

Şimdi gene yardırmak zorundayım kusura bakmayın. Neyin kafasını yaşıyorsunuz allasen kategori hazırlayanlar ???? The Big C de mizah dışında dram var lan dram. Her bölüm elimde buruşturulmuş tonla selpak iki gözüm iki çeşme oturup ağlıyorum ben. He belki bir parça kendi hayatımdan bir şeyler bulduğum için daha hassas olabilirim ama şunu biliyorum bu kadın komik değil. Şahane, olağanüstü bir oyuncu evet ama komik değil !   Araya serpiştirilmiş bir kaç tane mizah öğesi de kaybolup gidiyor hüznün içerisinde zaten. O yüzden siktir olun gidin yeni bir kategori açın artık kendinize. Ödül Laura Linney e gitmemeli.

2 enteresan adayımızı geride bıraktıktan sonra gelelim gerçekten komik adaylarımıza. Bahtsız mı bahtsız Liz Lemonımız kopmuş gelmiş yine olay yerine. Tina Fey her yeni sezonda oyunculuğuna güzel şeyler kattı, yazarlığı kadar olmasa da belki geliştirdi kendisini. Ama yok bu ödül onun olmamalı bu yıl. Gitsin Tracy le Jennayla falan uğraşsın. Gerçi malumunuz jürinin Mad Men ve 30 Rock a karşı gönülden bir bağı var. Bu yüzden kazanması da yüksek ihtimaller dahilinde.

Melissa McCarthy ise ilk kez aday olmuş. Tombalak güzeli yerim, ısırırım. Mike and Molly i de pek bi severim. İlk başlarda durağan seyretsede dizi sezon sonuna doğru oldukça açıldı. Molly rolünde de gayet başarılı McCarthy. Fakat ödülü kazanma ihtimali zayıf diye düşünüyorum.

Amy Poehler geçen yılda adaydı bu yıl da olmuş hemen. NBC komedi serilerininin içinden en az bilineni belki Parks and Recration. Ben de ilk sezonunu izleyip bıraktım. O yüzden 2. sezondaki ilerleyişini göremedim karakterin. Gene de şansının çok yüksek olduğunu sanmıyorum.

Ah işte favorim, balım, çiçeğim her bişiyim. Martha Plimpton. Komik mi istiyorsunuz alın size komik ! Listede adını görünce o kadar sevindim ki anlatamam.  Beni benden aldı bu tatlı kaçık kadın. Bu sezon içinde başlayan diziler arasında kuşkusuz en komiği olan Raising Hope un anne kuşu Virginia rolünde harikalar yaratıyor. Zaten absürd komedi olan dizide acayip karakterini konuşturarak izleyicinin ağzını açık bırakıyor. Daha önce pek çok yapımda boy göstermişti yan karakterlerde Martha Plimpton. Fakat büyük darbeyi Raising Hope ile yaptı. Kazanan da bence o olmalı.

Favorim dediğim gibi Martha Plimpton fakat gene ödül komik olmayan fakat kategori kurbanı olan Showtime kadınlarından birine gidecek gibi duruyor.

KOMEDİ DİZİLERİNDE EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU 

Chris Colfer (Glee)
Ty Burrell (Modern Family)
Jesse Tyler Ferguson (Modern Family)
Eric Stonestreet (Modern Family)
Ed O’Neill (Modern Family)
Jon Cryer (Two And A Half Men)

Bir Modern Family kategorisine hoşgeldiniz diyorum sizlere canlar. Bütün listeyi MF oyuncuları kaplamış. Ki hepsi de yardımcı erkek oyuncu olarak göstermiş kendisini. Başrol erkek yok, evet, bu dizide. Ama konu komedi olduğundan pek bi güzel olmuş her şey.

Chris Colfer nam-ı değer Kurt cüğümle gireyim olaya. Onu yerim, öperim, gerekirse evlatlık edinirim. Ama '' çok komik lan bu, ahahaha öldüm geberdim '' diyemem. Üzgünüm ama bunu yapamam. En son Golden Globe da ödül kazandığında belki ondan daha fazla ağlamıştım sevinçten. (Manyağım kabul) Ama oynadığı karakter komikden ziyade başka bir şey bence. Ki karşısındaki adaylar pek bi güçlü. Bir katekulli olmazsa kazanamaz sevgili Kurt bu ödülü.

Jon Cryer gene aday olmuş. Fakat malumunuz yer aldığı efsane çok büyük bir sarsıntı geçirdi ve getirilen çözümlere rağmen eskisi gibi olması imkansız. Komik miydi evet komikti Cryer,  fakat artık rutine bağladı sanki herşey.

4 MF oyuncusunu teker teker yazıp yazıp incelememe gerek yok. Hepsi komik hepsi yenilesi. Aralarından bir seçim yapmak zor. Ayrıca geçen yıl aday olmayan efsane karakter Al Bundy i canlandıran Ed O'Neil da dahil olmuş. Tahminde bulunmak istemiyorum, hangisi alırsa alsın benim için mutluluk sebebi olup aynı anda da hak yerini bulmuş olacaktır.

Favorim bütün Modern Family oyuncuları yani.

KOMEDİ DİZİLERİNDE EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU

Jane Lynch (Glee)
Julie Bowen (Modern Family)
Sofia Vergara (Modern Family)
Kristen Wiig (Saturday Night Live)
Jane Krakowski (30 Rock)
Betty White (Hot in Cleveland)


Bu yıl Emmy ödüllerinin sunucusu Jane Lynch olacak. Çok doğru bir tercih yapmışlar bence. Geçen yıl ki Jimmy Fallon fiyaskosundan sonra iyi gider.


Adayların ikisi gene Modern Familyden. Kolombiyalı güzel, aksanına kurban olunası Gloria rolüyle Sofia Vergara kapıvermiş yerini. Bazen sırf onun yüzünden İspanyolca öğrenip İngilizce konuşasım geliyor. Öylesi tatlı bir kadın. Ayrıca bana göre oldukça da komik tıpkı diğer Modern Family oyuncuları gibi. Gene de şans vermiyorum ödülü kazanabilmesine. 


'' Control Freak '' annemiz Claire e de pek bi şans vermiyorum. Dediğim gibi bütün Modern Family oyuncuları ayrı bi komik ayrı bi sevilesi ama diğer adayların yanında sönük kalıyor gibi Julie Bowen. 


Kristen Wiig i ne yazık ki izlemedim. Yorum yapamıyorum o yüzden. Gerçi işin içinde Saturday Night Live varsa her türlü komik ve eğlencelidir şüphe yok.


Jane Krakowski. İşte bu kadından nefret ediyorum ben. 30 Rock ın belkide tek sevmediğim karakteri. Her yılda ısrarla aday oluyor. Bu yıl da alamayacaksın ödülü işte !!!!


Her türlü ödülü kazanacak kişi Jane Lynch olur diyebilirdim şayet Betty White olmasaydı. Altın Kızımız ekranlara güzel bir dönüş yaptı Hot in Cleveland ile birlikte. Jane den sonraki en güçlü aday kanımca kendisi. Yılların getirdiği deneyim ve birikmiş bir sevgi var sonuçta. Bir de eklemeden geçemeyeceğim. Gleenin çatlak koçu Sue da düşüş gözlemledim bu sezon biraz. Yüksek ihtimal bu düşüş gerizekalıca yazılan içiboş senaryodan kaynaklanıyor ama olsun. Glee nin geneline yayılan performans düşüklüğü belli ki karakterlere de sıçramış. İlk sezon daha bi tutarlıydı Sue karakteri. Bu sezon tuhaf bi şekilde sevgi pıtırcığına dönüştü kısmende olsa.


Sözün özü favori adayım geçen yıl olduğu gibi Jane Lynch dir. Ama Betty White da olabilir kararsızım.




KOMEDİ DİZİLERİNDE EN İYİ KADIN KONUK OYUNCU


Kristin Chenoweth (Glee)
Dot-Marie Jones (Glee)
Gwyneth Paltrow (Glee)
Cloris Leachman (Raising Hope)
Tina Fey (Saturday Night Live)
Elizabeth Banks (30 Rock)


Herkes sussun bi. Bir Gwyneth Paltrow geçti Glee den ki hey bre hey. O neydi öyle? Konuk değilde kalıcı olsaydı keşke. Holly Holiday e aşık olduk resmen. Bin tane ödül olsa bu dalda bini de onun hakkıdır.


KOMEDİ DİZİLERİNDE EN İYİ ERKEK KONUK OYUNCU


Idris Elba (The Big C)
Nathan Lane (Modern Family)
Zach Galifianakis(Saturday Night Live)
Justin Timberlake (Saturday Night Live)
Matt Damon(30 Rock)
Will Arnett (30 Rock)


Ah Idris Elba yaktın geçtin gönlümüzü.  Sildin süpürdün herkesi. Lenny geldi hoş geldi diyeceğim Big C ye ama çabuk aldın başını gittin be adam.


EN İYİ KOMEDİ DİZİSİ


The Big Bang Theory • CBS
Glee • FOX
Modern Family • ABC
Parks and Recreation • NBC
The Office • NBC
30 Rock • NBC


Baştan söyleyeyim eğer bu ödül Modern Family e gitmezse kendimi kesicem. Haberiniz olsun. Pazarı pazartesiye bağlayan o elzem gece bir ambulans yollayın benim evime. Bu kadar da netim. Zira son 2 yılın en başarılı komedi dizisi MF. Her bölümü ayrı bir komik ayrı bir eğlenceli ayrı bir şahane. Her karakteri tapınası. Başka kaç tane dizi vardır ki bütün karakterleri böylesi başarılı olan. Çok az hem de çok. Piyasada ki o açığı öyle bir kapattı ki bu dizi helal olsun. Artık bıkkınlık veren o ikiyüzlü, izleyiciyi gerizekalı yerine koyan, '' beni alkışlayın lan komiğim ben işte '' diyen, sezonlarca sadece bir karakter üzerinden diziyi götürmeye çalışan, ilkokul seviyesinde espriler barındıran o dizimtrak şeylerden sonra ilaç gibi geldi bünyelere. Şimdi bu dizi almasında ödülü kim alsın söyleyin lütfen ? Bizim ülkemizde de çok fazla bilinmiyor Modern Family ki zaten izleneceğini ve anlanabileceğini sanmıyorum pek. '' Vay amk bir Barney var tıpkı sen, hatun üstüne hatun götürüyor. '' repliklerini yapamayacakları için olsa gerek. Gerçi bilinmesinede gerek yok, bu hazine bize kalsın.


Öte yandan Modern Family i evet bu kadar çok seviyorum, bayılıyorum ama hakkını yiyemeyeceğim bir başka dizi daha var kategoride. Ki bence MF den sonraki en komik dizi. The Big Bang Theory. Chuck Lorre nin yapımlarını hep sevmişimdir ben. Arada 30 Rock da giydirselerde CBS dizilerine, olsun. Sheldon Cooper gibisi pek uğramadı dizi dünyasına. Öylesi farklı bir karakter ki bu. Aynı anda hem gerzek hem dahi. Yapılan espriler, gelen konuk oyuncular ve geriye kalan diğer 4 as oyuncu. Son yılların en sevilen, en çok izlenen komedisi olması pek de şaşırtıcı değil. Ama bazen ayarı kaçırıp sadece Sheldon Cooper üzerinden oynuyorlar. Bunu da yapmasalar daha bi şahane olacak.


Glee komedi değil arkadaşım değil işte değil ! İlla çıldırtacaksınız insanı. Dizinin içindeki tek komik unsur Sue Slyvester belkide o kadar. Ben hiç kahkalarla gülmedim. Sadece deli gibi şarkı söyleyip eğlendim. İnatla kategori eksikliğinden dolayı Glee yi  komedi kısmına dahil ediyorlar. Ayrıca Glee de felaket bir düşüş söz konusu. Nerede o ilk sezondaki başarı. '' Pardon ama Ryan Murphy  lafım sana. İyicene para manyağı bir piçe dönüştün. Sırf para kotarabilmek için içine sıçtın canım dizinin. Yok Justin yok Rebbecca Black. Amına koyayım senin. İsyanım var ki böyle sinirlendim. Nerede Nip Tuck da hayran olduğum o adam ? ''


Kinimi kustuktan sonra 3 NBC komedisini aynı çatı alında incelemek istiyorum. Bi kere Parks and Recreation ın şansı çok düşük burada. Haybeye girmiş gibi listeye. Diğer yandan ağır toplar 30 Rock ve The Office her zaman ki gibi yerleşmişler başköşeye.


30 Rock ı ilk çıktığı günden bu yana hayranlıkla izliyorum. Biraz da Liz Lemonlık var içimde ondan olsa gerek. Her yıl daha güzelleşiyor sanki, katlanıyor gibi. Ama hak ettiği saygıyı yıllarca aldı fazlasıyla. Şu anda ondan çok daha komik 2 dizi var listede. 


The Office i ise sevemedim gitti ben. 4 sezon falan izledim ama zor dayandım. Hani bunu seven (30 Rock) bunu da sever diyebilirsiniz ama olmadı işte. Belki İngiliz versyonunu daha çok sevmemden dolayıdır kimbilir. Gerçi Micheal Scoot a karşı boynum kıldan ince orası ayrı. 


Ama almasın ödülü bu yıl NBC dizileri.  Çünkü öyle bir aday var ki karşılarında yıkıp bitiriyor herşeyi. 


Favorim tekrar söylememe gerek olmasa da Modern Family.


Not: Community i aday yapmayanlar utansın, yerin dibine batsın. En azından Parks and Recreationı aday yapacağınıza bunu aday yapsaydınız. '' NBC ciyiz kardeş, bizde böyle. '' diyorsananız şayet soruyorum sizlere ; amk bu da sizin dizininiz, niye ayırtıyorsunuz niye üvey evlat muamelesi yapıyorsunuz ? Hepinizin başına Jeff Winger düşsün inşallah.


Drama kategorisi de bir kaç güne gelecek, bekleyin canlar.






















2 yorum:

Sinem dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş, beğenerek okudum...
Ayrıca Community derim başka da birşey demem

Adsız dedi ki...

MF yi bir sevemedim gitti . Ayrıca the big bang theory son sezonunda sheldon odaklı olmaktan birazda olsun çıktı bence bu sene ödül big bang theory'nin :D