Sayfalar

7 Ağustos 2010 Cumartesi

62.EMMY ADAYLARI İNCELEMESİ

1 yıl çabucak geçti ve 62.Emmy ödül töreni geldi çattı.29 Ağustos Pazar günü sahiplerini bulacak.

Yoğun bir sezonun ardından bakalım televizyon dünyasın da kimler adaylığı hak etmiş,kimin ne kadar kazanma şansı var,hangi dallar daha çekişmeli geçecek ?

Hepsi teker teker masaya yatacak.

24 Dalda aday olan Steven Sphilberg ve Tom Hanks in yapımcılığını üstlendiği The Pacific ,19 Dalda adaylığı ile birlikte ne kadar başarılı olduğunu kanıtlayan Glee ve 17 daldaki adaylığıyla her sene başarısını bir şekilde gözümüze gözümüze sokan Mad Men bu sezonun şanslıları.

İlk ve en baba kategori olan En İyi Drama Dizisi adayları ;


EN İYİ DRAMA DİZİSİ
• Breaking Bad • AMC
• Dexter • Showtime
• The Good Wife • CBS
• Lost • ABC
• Mad Men • AMC
• True Blood • HBO

Kablolu da yer alan paralı ve şifreli kanalların dizileri gene kategoriyi parsellemiş şekilde.
Breaking Bad ; AMC ‘nin en çok izlenen iki dizisinden biri.(Ki diğeri de aday) Başrolünde yer alan 2 Emmy ödüllü Bryan Cranston sayesinde oldukça iyi ilerleyen ve tempolu bir dizi.Ben şimdilik ilk sezonu izleyebildim yalnızca,fakat diğer adaylara nazaran çok tuttuğum söylenemez.Ödülü kazanması zor gibi görünüyor.

Dexter : Böylesi etkileyici böylesi keskin bir yapımın şansı oldukça yüksek.En sevilen anti-kahramanlardan birini soktu hayatımıza.Sezonlar ilerledikçe kalitesi ve başarısı yükseldi.Özellikle 4.sezonuyla birlikte zirvenin de zirvesini yaptı.Micheal C. Hall hastalığına rağmen oyunculuğunun doruk noktasına ulaştı kanımca.Daha iyisini yapabilir miydi bilmiyorum.O kadar benimsedim ki Dexterı ,kullandığı bıçağa bile sarılıp uyuyabilirim. :) Şansı Breaking Bad‘e nazaran daha fazla.Bu zirve sezonuyla bile ödülü alamazsa bir daha almasının oldukça zor olacağını düşünüyorum.

The Good Wife :Kategorinin en yeni dizisi.Henüz 1.sezonunda olmasına rağmen 1 golden Globe ve 1 Emmy ödülünün sahibi oldu.Fakat bu ödülü kazanabileceğini pek düşünmüyorum.Çünkü rakipleri öyle güçlü ve vurucu ki,bu ihtimal çok düşük.

Lost : Bitişine tanık olduğumuz bir efsane,yeni yüzyılın çıkardığı ilk fenomenlerden.Dünya da gelmiş geçmiş böylesine sevilip izlenmiş bir yapım daha yok belkide.Mayıs ayında 6.sezonuyla birlikte ekranlara veda etti.Kimilerini finaliyle tatmin etti,kimisini ise çılgınca isyana sürükledi.Fakat şu bir gerçek ki böylesi hiç gelmedi.Benim mutlak favorim kesinlikle LOST tur. En azından bu efsanenin şereflendirilmesi lazım 1 ödülle.Bunca yıl ödül alamamasını hep buna bağlamıştım.Bu ödül kesinlikle LOST un hakkıdır.

Mad Men :Akademinin ve Emmy jürisinin takıntısı.Her yıl ödülün Mad Men e gitmesi sonucu izleyiciler isyan etmeye başlamış.Benimde çok sevdiğim ve hakikaten başarılı bulduğum bir dizi olmasına rağmen gönlüm bu ödülü tekrardan (!) Mad Men’in kazanmasından yana değil.Alacağını zaten aldı,abartmaya gerek yok diye düşünüyorum.Ödüllendirilme
si gereken diğer dizilerin hakkının yenilmemesi dileğiyle(Kazanma şansı oldukça yüksek ,her ne kadar istemesemde)

True Blood : Klişe vampir hikayelerine çalım atmış şahane bir Alan Ball dizisi.HBO dan babam çıksa izlerim söylemine karşın ödülü kazanabileceğini pek sanmıyorum.Gönlümde yeri çok ayrı True Blood ve Alan Ball’un.
Fakat iyi hikayesine,şahane müziklerine karşın ödülü kazanma şansı çok düşük.Artık önümüzdeki seneye diyor ve Eric Northmanı sivri dişlerinden öpüyorum :)

LOST

EN İYİ KOMEDİ DİZİSİ
• Curb Your Enthusiasm • HBO
• Glee • FOX
• Modern Family • ABC
• Nurse Jackie • Showtime
• The Office • NBC
• 30 Rock • NBC

Curb Your Enthusiasm : 5 sezondur HBO da yayınlanan,kemik kitlesini oluşturmuş bir komedi dizisi.Fakat genel olarak çok sevilmiş bir yapım olarak tanımlanamaz.Kazancağını çok düşünmüyorum.Umarım bir sürpriz yapmaz :)

Glee:İşte bu ! Bu dizi ki ekranların tek müzikal dizisi , bu dizi ki yeni çağın pop ikonu olma yolundaki şaheseri.Genç ve yetenekli kadrosu,muhteşem coverları,danslarıyla kesinlikle 2009 ve 2010 yılına damgasını vurdu.Madonna,Lady Gaga,Beyonce gibi günümüz pop starlarını kendine hayran bıraktırdı.Kim ne derse desin bu dizi bir devrimdir. Ryan Murph’nin bu diziyi ortaya çıkaran o ellerini saygıyla öperim.(Ki Nip Tuck ı da yazdı o eller,ötesi yok :) ) Favorim Glee dir.

Modern Family : ABC nin bu yıl ki komedi bombası.Yarı belgesel durum komedileri arasından farkını açıkca hissetiriyor.Oldukça hayran kattı bünyesine.Ben şansının olduğunu düşünüyorum.

Nurse Jackie: ShowTime’ın United States of Tara ile birlikte keşfedilmemiş hazinelerinden biri.Bir kara mizah dizisi.Edie Falco’nun muhteşem oyunculuğuyla birlikte gözümde zirveye oynayanlardan.Fakat ne yazık ki ödül için şansını çok fazla bulmuyorum.

The Office: NBC nin 6 yıllık durum komedisi.UK versiyonun bir adaptasyonu.Amerika da oldukça geniş bir hayran kitlesine sahip.Fakat ben bir türlü benimseyemedim bu diziyi.4 sezon izlememe rağmen ı-ıh bir türlü harika diyemedim.Ki ödülü alacağını da düşünmüyorum.NBC nin gözdesi 30 Rock ‘ın hep bir adım gerisinde kalacak.

30 Rock:Mad Men ile birlikte akademi ve jürinin takıntısı.Tina Fey komedi yazarlarının şahlarından biridir.Ancak artık yeter,alacağını zaten aldı.Sıra diğerlerinde.Şansımı ? Tabii ki çok yüksek hatta % 50 :)

GLEE

KOMEDİ DİZİLERİNDE EN İYİ ERKEK OYUNCU
• Jim Parsons (The Big Bang Theory -Sheldon Cooper)
• Larry David (Curb Your Enthusiasm)
• Matthew Morrison (Glee – Will Schuester)
• Tony Shalhoub (Monk - Adrian Monk)
• Steve Carell (The Offiice – Michael Scott)
• Alec Baldwin (30 Rock - Jack Donaghy)

Ah ben nerelere gitsem nerelere kaçsam.Seçim yapmakta o kadar zorlanıyorum ki bu kadar güçlü adaylar arasından.

Jim Parsons : Ötesi yok işte Sheldon ! Daha iyi kim hayat verebilirdi ki bu akılalmaz,şaşkın karaktere.Big Bang Theory nin gerizekalı dahisi Sheldon Cooper.Kesinlikle sezonun en başarılı komedi oyuncusu.Favorimdir.

Larry David:Usta ve başarılı bir oyuncu.Az da olsa şansı var.

Matthew Morrison : Geçgin Justin Timberlake diyorum ben ona.Glee’nin yetenekli ve yakışıklı hocası Will Shuester.Çok başarılıydı bu sezon.Ama bu ödül de çok fazla şansı olduğunu düşünmüyorum.
Tony Shalhoub:Yılların takıntılı dedektifi Adrian Monk.8 yıl boyunca onu ve takıntılarını izledik.Böyle bir karakteri canlandırmakta oldukça zor.Fakat 8 senenin sonunda bu ödülü kazanma şansının da olası görüyorum.

Steve Carell: The Office’in çatlak müdürü Michael Scott.Çok başarılı bir komedyen,her ne kadar diziyi sevmesemde onu çok seviyorum.Tina Fey’in erkek versyonu gibi bir şey.

Alec Baldwin:Yakışıklı ve yetenekli Baldwin sülalesinin çekici üyesi.30 Rock kariyerinde bir dönüm noktası oldu.3 yıldır üst üste bu ödülün sahibi oluyor.Çok sevmeme rağmen dur diyorum Jack Donaghy lütfen!! Sıra Sheldon da !

JİM PARSONS

KOMEDİ DİZİLERİNDEN EN İYİ KADIN OYUNCU
• Lea Michele (Rachel Berry – Glee)
• Julia Louis-Dreyfus (Christine Campbell – The New Adventures Of Old Christine)
• Edie Falco (Nurse Jackie – Jackie Peyton)
• Amy Poehler (Leslie Knope – Parks And Recreation)
• Tina Fey (Liz Lemon – 30 Rock)
• Toni Collette (Tara Gregson – United States Of Tara)

Lea Michele: Glee’nin altın sesi.Bu kız hakikaten çok yetenekli.Bir sürpriz yapıp ödülü alması oldukça muhtemel.

Julia Louis-Dreyfus:Shinfield’ın çatlak Elaine Benes ‘ı , New Adventures Of Old Christine masum annesi Christine.Başarılı oyunculuğuna rağmen bu sene bu ödülü kazanamaz bence.

Edie Falco:Aile dramlarının aranılan yüzü.Günümüzün en başarılı oyuncularından biri bence.Nurse Jackie de de döktürüyor resmen.Fakat şansı az gibi.

Amy Poehler:ABC nin bu yıl ki komedilerinden biri Parks And Recreation.Kazanacağını hiç sanmıyorum.

Tina Fey:Ah şaşkın Liz Lemon gene buradasın işte.30 Rock’ın yazarı ve oyuncusu Tina Fey bu ödülü hak ediyor gibi.Ama alsın istemiyorum.En iyi senaryo dalında daha iyi olabilir.30 Rock’a dur demek lazım.Şansa gelince % 50 :)

Toni Collete:United States of Tara’nın çok kişilikli fedakar annesi Tara rolünü üstün bir başarıyla sergiliyor.Aynı anda 4 rolün üstünden başarıyla kalkmak her yiğidin harcı değildir.Geçen sene de ödülü evine götürmüştü.Bu yıl da aynısı olabilir.Favorim Toni Collette.

TONİ COLLETTE

KOMEDİ DİZİLERİNDE EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU
• Chris Colfer (Kurt Hummel – Glee)
• Neil Patrick Harris (Barney Stinson – How I Met Your Mother)
• Jesse Tyler Ferguson (Mitchell – Modern Family)
• Eric Stonestreet (Cameron Tucker – Modern Family)
• Ty Burrell (Phil Dunphy – Modern Family)
• Jon Cryer (Alan Harper – Two And A Half Men)

Chris Colfer:Gleenin muhteşem çocuğu Kurt .Gönlümün birincisi. Henüz 90 doğumlu olmasına rağmen bu kadar güçlü adayların arasından sıyrılabilmiş.Kazanma ihtimali çok düşük olsa da o benim gönlümün birincisi !

Neil Patrick Haris:Mucit bir Kazanova o.Lügatımıza bir çok yeni kelime soktu.How I Met Your Mother ın Barney Stinson’u o.Bu yıl bu ödülü almalı artık.Fazlasıyla hak etti çünkü.

Modern Family Üçlüsünü başarılı bulsamda çok şans vermiyorum.Bir sürpriz yapabilirler tabi.

Jon Cryer:Two and a Half Men efsanesinin ezik Alan Harper ı o.Abisi Charlie den 7 sezon boyunca yediği ayarların haddi hesabı yok.Geçen senenin de kazananı ayrıca.Bu sene de oldukça yüksek şansı hatta %50 diyeyim.

NEİL PATRİCK HARRİS

KOMEDİ DİZİLERİNDE EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
• Jane Lynch (Sue Sylvester – Glee)
• Julie Bowen (Claire Dunphy – Modern Family)
• Sofia Vergara (Gloria Delgado-Pritchett – Modern Family)
• Kristen Wiig (Saturday Night Live)
• Jane Krakowski (Jenna Maroney – 30 Rock)
• Holland Taylor (Evelyn Harper – Two And A Half Men)

Bu kategori de çok fazla inceleme yapmayacağım.Mutlak favorim bellidir.Glee’nin sorunlulu,psikopat,takıntılı ama altın kalpli komik amigo koçu Sue Slyvester yani Jane Lynchdir adayım.

(30 Rock’ın Jenna Maroney i Jane Krakowski nin ödül töreni sırasında ayağı takılıp düşmesi dileğiyle)


JANE LYNCH

DRAMA DİZİLERİNDEN EN İYİ ERKEK OYUNCU
• Bryan Cranston (Breaking Bad – Walter White)
• Michael C. Hall (Dexter – Dexter Morgan)
• Kyle Chandler (Friday Night Lights – Eric Taylor)
• Hugh Laurie (House – Dr. Gregory House)
• Matthew Fox (Lost – Jack Shephard)
• Jon Hamm (Mad Men – Don Draper)

İşte belkide gecenin en zorlu geçecek kategorisi.O kadar muhteşem oyuncular var ki adaylar arasında binlerce ödül versen az kalır onlara.

Bryan Cranston:Breaking Bad’in suçlusu Walter White.2 yıldır da bu ödülün sahibi.Muhteşem performansıyla birlikte en güçlü 3.aday bence.

Michael C. Hall: Ne yazsam ne söylesem bilemiyorum.O kadar hayranım ki ben bu adama.Oyunculuğuna taparım o derece.Geçen yıl yakalandığı o elzem hastalıktan kurtuldu bile.Az gözyaşı dökmemiştim onun için.Bizim biricik , ailemizin seri katili Dexter o.Muhteşem 4.sezon ile birlikte tavan yaptı adeta.Geçen yılda bu ödülü evine götürdü.Bu yıl da aynı şekilde hakkettiğini düşünüyorum.Şansı da oldukça fazla ama işte geçen yıl hakkettiği ödülü kazandı,bu yılda 6.sezondur hakkı olan ödülü alamayan Hugh Laurenin kazanmasını istiyorum.

Kyle Chandler:Kategorinin en zayıf halkası.Bir gençlik spor dizisi olan Friday Night Lights’ın koçu Eric Taylor.Şansı bu adaylar karşısında çok düşük.

Hugh Laurie:Ah House ah.Televizyon tarihin en sıra dışı doktoru o belkide.Her sezon muhteşemlik üzerine muhteşemlik sergiliyor.Kesinlikle favorimdir.6 yıldır hak ettiği ödülü alamayan bir kurban bence o.Bu yıl kazanacak biliyorum,inanıyorum !

Matthew Fox:Biri Jack Shephard mı dedi ordan ? Evet Lost fenomenin esas çocuğu Jack o.6 yıldır onunla ağladık,güldük.(Genelde kızdım aslında,sevmezdim kendisini şu son sezona kadar.)
Ödülü kazanacağını düşünmüyorum.

Jon Hamm : Karizmanın eş anlamlısı Don Draper.Mad Men’in çılgın ve karizmatik reklamcısı Don Draper o.Kesinlikle ödülü hak eden bir aktör.Fakat dediğim gibi Mad Men ve 30 Rock ambargosuna dur demek lazım.
HUGH LAURİE

Drama Dizisi En İyi Kadın Oyuncu:
• Kyra Sedgwick (The Closer – Deputy Chief Brenda Johnson)
• Glenn Close (Damages – Patty Hewes)
• Connie Britton (Tami Taylor – Friday Night Lights)
• Julianna Margulies (Alicia Florrick – The Good Wife )
• Mariska Hargitay (Det. Olivia Benson – Law & Order: Special Victims Unit)
• January Jones (Betty Draper – Mad Men)

Kyra Sedgwick :The Closer un bi tuhaf ajanı Brenda.Bu kadını bir türlü çözemedim güzel mi çirkin mi iyi mi kötü mü diye ? Yorumsuz bırakıcam o yüzden.

Glenn Close:Damages’in harika oyuncularından biri,bu ödülü bir kez evine götürdü.Tekrar kazanması muhtemel görünüyor.

Connie Britton:Kazanma ihtimalini düşük görüyorum.Genç bir kadroyla çalışmak eğlenceli olsa gerek.
Julianna Margulies:Geçen yılın kazananı.Bu yılın da 2 favorisinden biri olarak görüyorum onu hatta kazananı.Arada kaldım diyebilirim.

Mariska Hargitay: Law & Order: Special Victims Unit ı izlemediğim için yorum yapmayacağım.

January Jones:Ah benim prenses Betty’im.Öylesine güzel ki ,Grace Kelly’nin hortlayıp bu diziye geldiğini sanırsınız adeta.O nevrotik halleri,ipeksi güzelliği ve benim bayıldığım o sigara tutuşuyla kesinlikle favorimdir.Daha önce de dediğim gibi Julianna Margulies ile şartlarının eşit olduğunu düşünüyorum.

Julianna Margulies- January Jones

DRAMA DİZİLERİNDE EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU
• Aaron Paul (Jesse Pinkman – Breaking Bad)
• Martin Short (Leonard Winstone – Damages)
• Terry O’Quinn ( John Locke – Lost)
• Michael Emerson ( Ben Linus – Lost )
• John Slattery (Roger Sterling – Mad Men)
• Andre Braugher (Owen – Men Of A Certain Age)

Bu dalı da fazla uzatmayacağım.Çünkü kesin favorim bellidir.Lost’u alıp götüren adam,bir usta Terry O’Quinn.İki sezon arasındaki oyuncluk farkını ve kalitesini izleyenler bilir.Ötesi yok.Tek rakibi rol arkadaşı,baş belası Michael Emerson :)

Terry O’Quinn

DRAMA DİZİLERİNDE EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
• Sharon Gless (Madeline Westen – Burn Notice)
• Rose Byrne (Ellen Parsons – Damages)
• Archie Panjabi (Kalinda Sharma – The Good Wife)
• Christine Baranski (Diane Lockhart – The Good Wife)
• Christina Hendricks (Joan Harris – Mad Men)
• Elisabeth Moss (Peggy Olson – Mad Men)

Mad Men’in pıtırcık reklam yazarı Peggy Olson yani Elisabeth Moss,evet kazanan o olmalı.Emin olduklarım için gördüğünüz üzre detaya inmiyorum bile :)

Elisabeth Moss


Teknik daldaki adaylar da başka bir yazıya kaldı artık.Bu sezonun favorileri belli oldu.Bakalım artık sonuçları görmek üzere 29 Ağustosu sabırsızlıkla bekliyoruz.
 


 

Hiç yorum yok: